Skolstart

Så var det dags att sätta klockan på 7 varje morgon igen då...

Kändes inte sådär super kul att gå upp i morse faktiskt. Inte när man har sovit hur länge man vill i mer än två månader och plötsligt ska rätta sig efter skolans dumma tider. bläääää
Men jag måste erkänna att det alltid är något speciellt med första dan i skolan. Se allt folk man träffar varje dag, men som man inte sett på hela lovet och så.

Jag och Möller har satt upp lite olika mål. Man kan säga att jag ska bli mer som henne, och hon mer som mig. Hon behöver bli mer oseriös (jag vet det låter konsigt men hon är FÖR seriös, man orkar inte med henne) och inte ta minsta lilla läxa på blodigate allvar (när hon inte har gjort någon uppgift ser det ut som om hon tror att Per skulle dyka upp runt hörnet och hugga huvudet av henne). Så hon behöver alltså få lite av min...ja...oseriösa sida. Och jag då - jag ska bli seriös. Jag ska göra alla uppgifter jag får, och dom ska göras till rätt dag och främst av allt - jag ska ha ordning på mina saker! Så det så! Nu har jag skrivit det i min blogg så alla kan se det så nu måste jag ju följa det också!

Shit det kommer hålla en vecka eller två...

Men i alla fall idag börjar jag skolan och träffade min klass och mina lärare igen. Och jag insåg hur mkt jag hatar alla. Jag tycker inte om någon av lärarna och jag tycker inte om stämningen i vår klass. Den suger. Jag hade hoppats på att få byta till D idag, eftersom vi är många fler än dom och några av oss skulle förmodligen få hoppa in där, men så var inte fallet. Men jaja tänkte jag, så farlig är inte min klass. Alla är ju ändå rätt snälla. Och lärarna helt ok. Men sen kom droppen som fick bägaren att rinna över...läraren berättade först att hammar hade bytt klass och ett "yeeees" hördes från flera munnar. Sen berättar hon att Jennifer ( VA FAN LÄMNAR DU OSS FÖR JENN DIN HÖNA ) att hon bytt skola och då hör man kommentaren - vem är det? Och massa garv efteråt. idioter. Så fruktansvärt barnsligt så det finns inte. Vid detta tillfälle kom jag på varför jag hatade min klass när vi slutade i juni...
Så nu ska jag, Emelie, Linneá och Elisabeth troligen byta till D. Möller ville inte byta. Kommer bli SÅÅ tråkigt utan henne i klassen, vet inte om jag kommer klara det, men som tur är har vi i stort sett samma schema i sånna fall och vi går ju i samma korridor. Så det är ju iaf tur i oturen. Jag hoppas bara vi får byta! Enligt SYV så var det nästan säkert, men hon vågade inte lova något. Hoppas hoppas!

Imorgon drar jag och Isa till Johanna i Linköping! Wiiie! Vi ska ta bussen ner och bo i Johannas lägenhet tills på sön. Ska bli jättekul och festa i Linköing, har bara varit där nån enstaka gång tror jag! =)


Pussar & Kramar från Frida! 



Kommentarer
Postat av: Johanna

*Harkel* Haha, vem är det egentligen som är rädd för Per? Haha det är DU! Jag skiter i honom, men du har rätt om att jag har ordning på mina saker ;)

Jag kommer SAKNA DIG SKITMYCKET! Kommer inte klara mig utan dig! ;(

Idag sa Pernilla att hon verkligen inte ville att jag också skulle byta, och egentligen vill jag inte det själv heller, så jag måste klara det här!

2006-08-18 @ 17:42:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback