sjuk

Det vandrar runt förkylning till alla i stallet, och nu har även jag drabbats. Sitter här med täppt näsa och halsen gör ONT. Bland dom saker jag hatar mest här på jorden så är en av dom att ha ont i halsen. Jag har ju redan haft ont i halsen och förkylning för sisådär 3 veckor sedan, kan det komma tillbaka ändå?! bajs-sjukdom säger jag bara. Mamma är sjuk, Rebecka är sjuk, Anna är sjuk, Möller är sjuk, ALLA är fanimej sjuka! Inte inte inte kul....

Kan ju säga att det inte lär bli någon tävling för mig och Àbót i höst som jag hoppats på. Träningen på banan gick sådär, Ábót hade träningsverk sen dagen innan och var på allmänt dåligt humör. Så tölten gick sådär, traven gick FORTFORTFORT, det blev korsgalopp (vilket gör att hon får panik och sticker). Det enda som faktiskt funkade någorlunda var till min stora förvåning skritten! Observera att jag sa att det funkade NÅGORLUNDA. Alltså knappt alls.
Men men vi kommer igen till våren! Jag har ju faktisk bara ridit henne i några månader än så länge, min knäppa lilla pony! Att hon ska vara så jäkla svår!

Och nu spö-regnar det och jag ska snart ut och smörja på salva jag fått av veterinären till Sunna, som har äckel-mugg-sår i karleden, som vi inte upptäckt för att hon gått ute med hingsten. Jag skäms så för att inte ha kollat henne bättre och upptäckt såren lite tidigare. Usch vi har verkligen ingen tur med våra hästar... 

Märker ni hur min blogg förvandlas till en häst-blogg? Kanske beror på att hela mitt liv handlar om hästarna men men ;)

Frida den sjuke


Kommentarer
Postat av: Johanna

Fy fan hästar! Usch! ;D

Men vad fan är karleden? ;S xD

2006-09-07 @ 17:19:24
Postat av: Jossan

Hej häst geek ;D! Fan jag kollade efter dig på stormur tävlingen, men ingen Frida hittades :(! Fast jag var där på sista finaldagen bara, det spöregnade. Så antar att du inte var där :P?

Japp, ny hästis igen xD!! Ett sto denna gång, halvsyrra med Reykur från Rolsta :-)

pusselipuss

Postat av: Frida

möller kommer aldrig förstå sig på hästar..suck.

2006-09-08 @ 12:26:02
Postat av: jossan

Meh, du har inte berättat!! Vilken hingst xD? Oddur?

2006-09-13 @ 12:13:45
Postat av: Frida

Jaa, Sunna går ju med Oddur :P
hihi

2006-09-15 @ 16:50:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback