Tidigt uppe

Hänt mycket på sista tiden. Johanna har som sagt var tagit sitt pickopack och flyttat hem. Sjukt sorligt var det när hon drog. Jag och Anna grät så klart som tusan (ja, jag är känslig, gråter så fort nån annan gråter). Men men jag kommer ju träffa Johanna nästa vecka eftersom vi då nämligen drar till HOLLAND (ngt spontant) för att festa. Vi har nämligen köpt en till häst (ja herregud som om vi behöver fler problem). En hingst på 4 år (!) efter Askur. Jupiter från Lindholmen. Var inne på kliniken häromdan och besiktigades och gick igenom helt förutom att han hade (ooops - pinsamt) en vriden testikel...men efter att ha ringt runt till hela eliten fick vi tillslut svar på att hingstar får ha EN vriden. tur då. Så på lördag kommer underverket (?) Meningen är att han ska visas extriört i augusti och sen tränas av johan för att nästa år visas som femåring. Får väl se om han är tillräckligt fin för att vara hingst, hoppas, vore väldigt kul med en egen galning! :) 

Jo, det jag ville komma till var att med i köpet råkade vi tigga till oss 2 biljetter till VM i Holland. Även fast jag och Johanna absolut inte har råd. Hade ju tänkt ta en sista minuten när vi tjänat ihop lite men wtf - nu får det bli holland! Hästar blir det några dagar, sen drar vi vidare till Amsterdam för att...ja...festa. Vi vet inte ens vart eller hur vi ska bo men det löser sig nog. Vi har ju ett tält med oss^^ wehoo...galet lär det iaf blir! 

Förresten så avgick hela bussen med hästar härifrån i förrgår som ska
tävlas. Stari, Reynir, Soldan, Oddur, Hrimur och Hrisla. Hela eliten stod på gårdsplan och laddade. Lite coolt sådär, tycker jag allt!  ;)

Idag fyller världens bästa Clara år och ikväll blir det fest för henne. Har inte träffat allihopa sen...usch vill inte tänka på hur länge sen det är. Ska bli hur kul som helst, längtar! Grattis gumman 18 år :) Nej nu måste jag ta o packa lite. Våran tvättmaskin har (såklart eftersom jag ska iväg) gått sönder så jag ska hem till en kompis och tvätta. Underbaaart. 

Ciao!  


Kommentarer
Postat av: Joss

HÖRRU! Vill inte du till Landsmót nästa år? Skulle inte typ du, jag, pia och någon av dina kompis/ar kunna dra dit :D? Fatta kul!
Puss

2007-08-03 @ 18:13:11
Postat av: Charlotte

vilka dagar är ni i Holland? Hela veckan?

2007-08-05 @ 00:06:20
Postat av: clarisen

taaaaaaaaaack mannen ^^
och tack för en galen natt!

Postat av: Frida

JO FAN det gör vi! Landsmót har jag ändå planerat att åka till, vore svin kul med er!! :)
Lotta: Jag kommer på ons!^^
Clara: TACK SJÄLV STUMPAN, galet som alltid! <3

2007-08-06 @ 09:09:12
Postat av: Joss

Men fan va KUL. Då lär vi ju boka allt samtidigt och så :) Och sedan bo i samma tält :O!! Landsmót är ju bara något man måste uppleva. Tänk festerna där! Sedan så är det ju faktist så att detta år skall landsmót hållas nära Reykjavik :angel: ;-)

2007-08-06 @ 15:30:20
Postat av: Frida

ÅH nice, det kör vi på!^^

2007-08-07 @ 10:02:16
URL: http://fritchi.blogg.se
Postat av: Joss

Jag vill veta allt om VM och holland!

2007-08-12 @ 19:24:03
Postat av: claris

JAG SAKNAR DIG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! NÄR KOMMER DU HEM?????

2007-08-13 @ 17:25:41
Postat av: Joss

HAHA, ÅH FY FAN!!! Ja då dumpar vi vårt gäng (valli och companiet)BERÄTTA HITTADE DU NÅGON?? ;) Ja det är spikat för oss också ;-) OMG VA KULLLLLLL!!! Du får förtälja mer på msn!!
Pussar

2007-08-17 @ 12:08:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback