Söndags ångest

Hej vänner

Nu har jag klarat av ännu en begravning. Jag hatar begravningar mer än allt annat. Jag tycker döden är det konstigaste som finns, även fast det egentligen är det mest naturliga i världen. Att någon som alltid funnits med, någon man älskar helt plötsligt bara inte finns längre. Det är en så konstig och jobbig känsla. Jag var helt säker på att jag hörde min mosters röst flera gånger under dagen, och tyckte inte det var konstigt eftersom den alltid funnits där. Men det var såklart inte henne jag hörde. Jag är i alla fall glad att hon inte behöver lida längre.  

Igår var jag ute på Husarö eftersom min kusin Olle konfimerades. Nästan hela min släkt har gått på Husarö. Min morfar känner prästen Assar som startade upp lägret på ön. Det är även denna präst som vigde mina föräldrar och döpte mig och ungefär alla barnen i hela släkten. Sedan gick mina båda morbröder konfa-lägret på Husarö och hade Assar som lärare (min mamma var en svikare och bangade). Jag har 5 kusiner som gått Husarö, och även min syster. Jag var påväg men fick TBE den sommaren och kunde inte åka. Nu är det Assars son som tagit över och är ledare. Jag tycker det är så himla kul för att nästan alla på lägret har föräldrar och släkt som konfimerats innan dom, så alla känner alla. Min morbror träffade igår på folk som han gick på samma läger som - för nästan 40 år sedan! haha!

Just nu sitter jag och lyssnar på Stoffes nya mix han gjort. Jag förstår inte varför för jag har världens huvudvärk sen igår och borde verkligen inte sitta här och dunka musik. Men det gör jag. Och jag hade en trevlig kväll igår med dom bästa, som vanligt. C var tillbaka och det kändes bra, han har varit saknad. 

Imorgon och på tisdag ska jag jobba på ländia. DÖÖÖÖÖÖÖÖÖ

PS Jag är så sjuuuukt avis på
Cecilia DS
PS2 Och jag saknar henne, såklart! DS2 

Igår var vi först hemma hos Anna och myste



Sen tog vi bussen in till Norrtan







Emelie hälsade på längst bak 


Sen försökte jag ta kort på allt FÖRUTOM Anna, det gick sådär




LATER!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback