9 juli 2009

Igår satt mitt trogna lilla Rö-gäng och drack vin på Ellis veranda, innan vi tog bilen in till trädgårn. Vi disskuterade Michael Jackson rätt mycket. Jag vet inte hur många youtube-klipp jag har sett nu med honom sen han dog. Jag har blivit helt kär. Det är först nu jag inser hur sjukt begåvad och bra han är. Vad mycket jag missat. Jag satt även bänkad (och grät, såklart) framför TVn när minnesceremonin hölls. Tyckte allt blev så fel. Så mycket som sas om honom som han skulle behövt höra medans han var i livet. Han har inte fått annat än skit dom senaste åren, och helt plötsligt när han dör så börjar vi bry oss. Tragiskt.

Hur som helst! Sjukt mycket folk på trädgårn. Vi gick in, tog ett glas vin, och åkte hem. Lugn kväll alltså. Sov hemma hos Elli så hon skulle slippa sova själv i sitt stora hus. Och nu sitter jag här. Det vräker ner utanför och Elli vill att vi ska ut och rida. Glöm det.

Juste, jag tävlade i helgen. Min häst är världens finaste. Jag fick jättefina poäng och vann en av mina klasser. Hade bestämt mig för att skita i henne, att det inte funkar längre. MEN bara för det så går det såklart hur bra som helst nu, och jag har helt och hållet bestämt mig för att ge henne ett år till, sen får det vara bra. Plus att jag från och med igår har ett annat fint sto på foder ett år, här ska satsas! Ska faktiskt bli jätteroligt :)   

Imorgon drar jag och Anna till Västervik och visfestivalen! Jag ber till Gud att det inte ska regna, jag vill kunna springa mellan öl-tälten utan att se ut som en dränkt katt. Efter det åker vi vidare till Strängnäs för att hälsa på våra älskade Egypten-vänner som vi inte sett på ett helt jävla år! Jag längtar! OCH efter det, alltså på söndag, åker vi till SM på strömsholm. Intensivt värre, härligt.

Ciao!




 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback