dum av dig

Hej. Jag har varit på Åland några dagar för att hälsa på Tobbe och umgås med fina människor och bara ha det bra. Det var "rockoff festivalen" så det var massa folk och vi har suttit utanför området och lyssnat på artisterna och druckit för mycket vin. Så jäkla underbart och jag ville helst stanna en vecka till i Tobbes galna partyhus. Alla åkte hem igår men jag och Anna stannade en natt till så vi tog båten hem tidigt imorse. Blev inte så mycket sömn inatt eftersom vi blev väckta av Tobbes störda åländska rumskamrat som sprang runt naken och skrev vitto till allt. Vi däckade totalt i en soffa på båten och sen åkte vi hem och jobbade på stoppet haha!

Jag har läst och tänkt för mycket på människorna i Norge idag. Det är så sjukt att jag inte vill tro att det är sant. Jag borde inte gjort det. Jag såg ett program på TV för längesen där dom pratade om personer som var födda i fiskens stjärntecken. Fiskar är dom människor som tydligen är mest otogna bara för att vi är proffs på att gå in i vår egen lilla värld och glömma allting annat och fiskar är alltid ute efter att ha kul. Vi är beroende av att ha kul. Tydligen är det för att vi egentligen är dom mest djupa och känslosammaste och när vi börjar känna efter hur vi mår, går vi under. Och jag vet att jag är exakt så. Jag klarar inte av att prata eller läsa om hemska saker till exempel, jag stänger av totalt för jag vet att om jag verkligen tar till mig det kan jag vara deprimerad i flera dagar. Så istället bläddrar jag snabbt förbi sånna nyheter i tidningarna, och jag byter snabbt kanal på TVn och det börjar handla om krig eller annat som jag kan må dåligt av. Och jag är proffs på att låtsas om att saker och ting inte hänt, sånt som jag kanske ångrar och egentligen har ångest för. Ibland tar självklart ångesten över men oftast kan jag lura mig själv att jag mår hur bra som helst. Jag vet att alla mina kompisar tycker att jag är lyckligt lottad för att jag tar allting med en klackspark och inte bryr mig så mycket om någonting egentligen men jag MÅSTE vara så, för mitt eget bästa. Vet inte vad jag ville säga med det här förutom att jag lider med dom i Norge.
Och plötsligt känner jag mig väldigt otrygg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback