Juli 3, 2011

Här var det livat! Inte.
Jag är helt slut. Verkligheten har kommit ikapp mig: jag är gammal. Jag orkar inte lika mycket som när jag var 17 eller 18. Fast jag så hemskt gärna vill. I fredags satte jag mig på ett tåg till Norrköping. Jossan och Pia skulle hämta upp mig vid 8 men dom hamnade i kö och blev en timme försenade. Men jag hade det bra, först fick jag sällskap av en kille som bjöd på vin och vi pratade om allt mellan himmel och jord i nästan en timme innan han var tvungen att dra. Och när han drog kom nästa halvalkis och bjöd på en cider och sen satt vi där och pratade strunt ett tag. Folk ÄR ju trevligare i alla andra städer än stockholm, så är det ju bara! Tillslut dök i alla fall mina gamla bästisar upp och det är så kul att även fast vi bara ses kanske en gång om året så är allt precis som vanligt när vi ses, som när vi var 7 år liksom! Fast med lite mer vin med i bilden nu då. Det blev en rolig utgång med konstig efterfest som slutade med att jag sov på en soffa och nu kommer första beviset på att jag verkligen blivit gammal, jag har nämligen ont överallt. Jag kan knappt röra nacken och jag har typ sträckt mig i ryggen så när jag ska sätta mig ner eller ställa mig upp måste jag hålla en hand på ryggen och sen stönar jag lite och ba "ajajaj min stackars rygg buhu". Ja ni hör ju.                                                                                                                                                                                                                                   Efter 3 timmars sömn sa jag hejdå till tjejerna och hoppade på tåget till Linköping. Jag däckade bara jag satte mig ner och blir helt plötsligt väckt av en vakt som ville ha min biljett (vilket jag inte hade "hunnit" köpa innan jag däckat). Jag sätter mig upp och frågar skrikande vart jag är och om jag åkt förbi Linköping. Det hade jag inte. Men alla i tåget tittade på mig och sen fick jag följa med och betala en biljett. Pinigt.  Blev upphämtad av min kära Johanna som kallade mig lite fint sådär för "vraket". Vi åkte hem till henne där hon och Rebecka hade 50års kalas eftersom båda fyller 25år. Jag var yngst på kalaset som spårade och blev till en fjortisfest haha. Men kul hade vi!                                                                                                                                                                                                                                                                                          Nu ligger jag äntligen hemma i min säng och jag är dööööööd. Väntar på att mamma eller pappa ska komma hem och laga mat åt mig. På torsdag åker jag till Irland med familjen! Vi ska hyra en bil och åka runt och dricka öl och kolla på naturen, typ. Herregud ett såhär långt inlägg har jag aldrig skrivit. Jag tror det är för att jag försöker hålla mig vaken så jag inte somnar innan middagen. Det vore ju förjävligt om jag missade maten liksom. Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback