Hej

Hur kommer det sig att så fort jag har mycket att göra och känner mig stressad så bloggar jag? Just nu i detta ögonblick borde jag verkligen inte blogga utan jag borde skriva på min seminarie-uppgift om torskfisket, eller så borde jag verkligen träna på självkalkylering med påläggsmetoden, eller börja på min vetenskapliga gobbet. Men icke. Jag bloggar! Var ju ett tag sen jag skrev här och jag lovar att sist jag skrev hade jag också massor av andra måsten. Skönt iof med en blogg att skylla på. "jag hinner inte plugga, måste blogga, annars blir mina läsare sura". För det blir ni ju? Clara och Julia? Hähä.

Jag har börjat bli lite trött på min annars lite halv-charmiga sida. Det här med att jag glömmer och är slarvig. Har aldrig riktigt trott det om mig själv, utan jag har ju alltid varit tjejen med koll. Men jag börjar inse att det verkligen inte är så. Alls. Inte om man jämför med annat klokt folk jag har runt mig! Förra veckan lyckades jag tappa bort min kalender i skolan. Sen hetsade jag iväg till gymmet och väl där insåg jag att jag glömt mina träningsbyxor. Som jag dessutom hade lagt fram på sängen så att jag skulle komma ihåg dom. Och jag är så pinsamt dålig på att komma ihåg namn och saker som folk berättar för mig. Det är inte det att jag inte lyssnar, jag har bara sånt jävla guldfiskminne. Jag är värdelös! Och jag ska hem i helgen eftersom jag trodde att jag hade jobb, men jag har läst fel och tydligen var det nästa helg jag jobbade. Och för att inte tala om att jag sprider mina saker överallt! Jag vet inte på hur många ställen i uppsala jag glömt grejer nu. Mitt smink, en tröja, ett örhänge, min cykel. ALLT. En kompis säger alltid när jag ska gå hem "jaha undar vad du glömt den här gången" och det sjuka är att det alltid är något. Även fast jag kollat överallt tusen gången innan jag går, så lyckas jag glömma kvar något. Ja ni. Det är inte lätt när det är svårt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback