KNAS

hEj BlOgGeN
Jag är lite knasig (inget nytt iof). Förra tisdagen körde mamma mig till Örebro. Jag bodde en natt på vandrarhem och sen dök frugan upp på onsdagen och vi flyttade in i vårt mysig lilla rum i gettot Brickebacken. Sov på madrass på golvet. Fick en sjukt bra faddergrupp och gick på rolig fester, började gilla Örebro som skulle bli mitt hem tre år framöver. Hade några introduktioner om kurserna jag skulle läsa, köpte dyr litteratur och jag undrade vad fan jag gett mig in på. SEN efter en vecka i Örebro ringde dom från SLU ekonomen och undrade om jag ville ha en reservplats. Så jag drog. Mamma kom och hämtade mig igen och körde mig till Uppsala. Och nu är jag här. Började mitt nya program i onsdags och det känns SÅ bra, den här utbildningen passar mig bättre. Bonde-ekonomi som vissa kallar det. Har sån tur att jag har en snäll farbror med familj som tar hand om mig. Jag har fått en egen liten mysig "bod" där mina kusiner bott innan. Dom bjuder mig på mat och dom bor typ mitt i stan.
Ibland har man flyt.
Idag ska jag ut på stan och fika med Bettan, som går en klass över mig. Vi var på förfest igår innan vi drog till värmlands nation och jag lyckades såklart glömma allt mitt smink där. P.A.N.I.K. Så jag måste försöka få tag på det för ikväll blir det fest igen! Mina föräldar började förresten bråka om vilken nation jag skulle gå med i. Båda ringde och tjajade om Stockholm vs Östgöta, pappa vann, jag gick med i Östgöta. Hans älskade nation...
Så nu har jag gjort min pappa överlycklig. Det kan han behöva, stackarn hoppar runt på kryckor hemma efter en knäoperation.
Nähä. Försöka se lite levande ut en dag som denna utan smink? Mission impossible.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback