Uppsala

Dagarna rullar på! Jag gillar Uppsala jättemycket. Dock är jag ingen RIKTIG Uppsala-bo än då jag inte har haft någon cykel, här cyklar ju alla, överallt hela tiden. Men pappa kom förbi med min gamla cykel i lördags. Den har inte blivit använd på 10 år så jag måste gå till nån cykel-doktor som får fixa den. SEN är jag på riktigt! Pappa skulle förresten upp och jaga älg och plocka lingon i stugan i Loos, fast han hoppar på kryckor. Idiot?
Nu är småttingveckorna slut och jag är sjuk som ett as. Höst + mycket festande gör det mot mig. Så nu kan jag ju se fram emot att snora till maj, brukar bli frisk där någon gång. Jag har haft as kul och alla i min klass är så gulliga! Jag önskar att jag hade lite bilder att visa men jag har ingen sladd till min kamera. I onsdags hade vi blivit informerade om att vi skulle på "hembjudning" till en professor. Dricka lite vin och prata lite.
Istället blev vi uppdelade i grupper alla vi småttingar, kidnappade av några faddrar som band för ögonen på oss och körde runt oss i cirklar ända tills dom lämnade oss mitt ute på en äng någonstans. Vi hade fått en karta och massa sprit och sen sprang vi runt och lekte lekar (bland annat spelade vi innebandy med bananer som klubbor och en apelsin som boll mitt på stora torget bland allt folk haha).
Sen blev det en ordentlig förfest och efter det möttes alla upp på kåren. Så sjukt lyckat och ingen visste om vad som skulle hända, jävla Bettan som lyckades hemlighålla det från mig haha!
Nej nu ska jag vara duktig och plugga lite. Puss o snusk!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback